5 דרכים יעילות לחיזוק מערכת החיסון

אישה עם תה

מאת: גפן בן צור נטורופתית N.D

מערכת החיסון שלנו נועדה להגן עלינו מפני זיהומים ורעלנים. זוהי מערכת מורכבת שבאופן תמידי מגינה עלינו מגורמים חיצוניים ואף מטעויות המתחוללות בגוף בעת חלוקת התאים ועלולות לגרום לסרטן. אנו חשופים כל הזמן לפתוגנים (מחוללי מחלה) שנמצאים בסביבה שלנו- וירוסים, חיידקים, נגיפים ופטריות. הסיבה שלרוב הם לא פוגעים בנו, טמונה בחוזק של מערכת ההגנה הטבעית שלנו, הלא היא  מערכת החיסון.

האם אנחנו יכולים להשפיע עליה? מסתבר שכן. לאורח החיים שלנו יש השפעה על הבריאות הכללית של כל אחד מאתנו ובפרט על המערכת החיסונית. מיד תגלו מה אתם יכולים לעשות, בימים אלה ממש כדי לשפר את הבריאות שלכם ולחזק את יכולת ההגנה הטבעית של הגוף.

1. שימו לב מה אתם מכניסים לגוף: תזונה נכונה תחזק אתכם

אם אתם מוצאים את עצמכם אוכלים מתוך שעמום או לחץ, אתם בסך הכל אנושיים, קוראים לזה אכילה רגשית. יחד עם זאת, חשוב לדעת שמה שאנחנו אוכלים, בונה את הגוף שלנו. על מנת שהגוף יתפקד בצורה הטובה ביותר, כדאי לספק לו את המזון הטוב ביותר עבורו. תזונה היא דבר אינדיבידואלי, מה שמתאים לאדם אחד, לא בהכרח יתאים לאדם אחר ועדיין יש כללים שנכונים לגבי רוב האוכלוסיה. בתקופה הנוכחית חשוב במיוחד לאכול בריא ולספק לגוף את הרכיבים שדרושים לו לתפקוד תקין. פירות וירקות טריים, יספקו לגוף שלכם ויטמין C. ויטמין C- חיוני לתפקוד תקין של מערכת החיסון ומשפיע על מספר פרמטרים שקשורים לייצור חומרים שונים במערכת החיסונית ולתפקוד תקין של כדוריות הדם הלבנות. מצבים שעלולים לגרום למחסור בויטמין C הם מתח ולחץ, עישון וצריכת קפאין ואלכוהול. פירות וירקות בכל הצבעים, יספקו לנו מגוון של נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים. קטניות, אגוזים וזרעים לא קלויים, כמקור לאבץ. מינרל המהווה מרכיב חיוני לפעילות של מערכת החיסון, הוא דרוש ליצירה ושפעול תאי הדם הלבנים. בפעם הבאה שאתם הולכים לסופר, תקנו מזונות כמה שיותר פשוטים וטבעיים. את המזונות המעובדים, החטיפים והממתקים תשאירו בסופר, הם אינם תורמים לכם מבחינה תזונתית. מזון מעובד וסוכרים פשוטים מחלישים את המערכת החיסונית. תהיו נחמדים לגוף שלכם, הוא יהיה נחמד אליכם בחזרה.

ירקות בריאים למערכת חיסון

2. הישארו פעילים: פעילות גופנית מחזקת את הגוף

פעילות גופנית תורמת לבריאות הגוף והנפש. אימון גופני תורם להעלאת מוליכים עיצביים כמו סרוטונין, שאחראי על שיפור מצב הרוח ואנדורפינים שגורמים לתחושה טובה. במקביל, לפעילות גופנית מתונה, יש השפעה על הפחתת רמות של הורמוני סטרס. ההשפעה החיובית על מערכת העצבים, תורמת לרגיעה והפחתת מתח, דבר שמשפיע באופן עקיף על תפקוד תקין של מערכת החיסון. מחקר שהתפרסם במגזין הבריטי “British Journal Of Sports Medicine” מצביע על הקשר בין פעילות גופנית לחיזוק חיסוני. מתוך 1,002 נבדקים, אלה שעסקו באופן קבוע בפעילות גופנית הפחיתו בכמעט 50% את הסיכון להידבק במחלות חורף בהשוואה לאלה שהיו לא פעילים. מתוך הנבדקים, מי שעסק בפעילות גופנית ונדבק, דיווח על תסמינים פחות חמורים ומשך מחלה קצר יותר. בימים אלו, מדריכי כושר רבים, מפרסמים סרטונים המציעים אלטרנטיבות לאימון ביתי, כך שתוכלו להשאר בתנועה גם במסגרת ההנחיות.

3. להפחית סטרס: צעד חשוב בחיזוק המערכת החיסונית

כשאנחנו במצב של סטרס, מערכת העצבים הסימפטטית מופעלת והיא זו שאחראית על תגובת “fight or flight”, הגוף מרגיש שהוא במצב של איום, דבר שגורם להפרשה מוגברת של הורמוני סטרס. מתח מתמשך, כזה שנמשך מעל מספר ימים קשור ברגישות גבוהה יותר למחלות זיהומיות ומחליש את המערכת החיסונית. כשאנחנו רגועים, מערכת העצבים הפרסימפטטית מופעלת והיא זו שאחראית על “rest and digest”- עיכול תקין והתחדשות התאים. חשוב להקפיד על שינה טובה, מחקרים רבים מצביעים על הקשר שבין שינה טובה ואיכותית לתהליכי תיקון והתחדשות שמתרחשים בגוף ובפרט לתקינות מערכת החיסון. למי מכם שסובל בימים אלה ממתח וחרדה, מומלץ להקדיש זמן לטכניקות הרפייה כמו תרגילי נשימה, מדיטציה או דימיון מודרך. בנוסף, כדאי להיעזר באנשי מקצוע כמו מטפלים רגשיים שיוכלו לתת כלים להתמודדות טובה יותר עם המצב. לרפואה הטבעית יש מה להציע בעניין, גם כאן חשוב להתייעץ עם מטפלים מוסמכים להתאמת הטיפול, שכן יש לקחת בחשבון שימוש בתרופות מרשם, כדי להמנע משילובים לא מתאימים עם צמחי מרפא או תוספי תזונה. טיפ נוסף הוא להגביל את הצפייה בחדשות למינימום האפשרי, להישאר מעודכנים בהנחיות מבלי להיות מחוברים כל הזמן.

תה וספר

4. צמחי מרפא: בית המרקחת של הטבע

על פי הגישה הנטורופתית והרפואה הסינית, הסיבה להתפתחות מחלה קשורה בחוזק מערכות ההגנה של הגוף ולא בנוכחות של מזהמים שונים, מפני שאלו קיימים סביבנו באופן תמידי. מערכת חיסון חזקה מתמודדת בצורה יעילה יותר כאשר נדבקים בוירוס או חיידק. תחום צמחי המרפא מציע לנו מגוון אפשרויות שיוכלו לסייע, הן בחיזוק מערכות ההגנה הטבעיות של הגוף והן בהרגעה של מצבי מתח. הצמחים הבאים מוכרים ברפואה המסורתית של תרבויות שונות: שורש אסטרגלוס– נחשב לאחד מצמחי המרפא המוכרים ביותר בהקשר לחיזוק הגוף ותמיכה במערכת החיסון. זהו צמח נפוץ ברפואה הסינית ומשתמשים בו רבות גם ברפואת הצמחים המערבית. הוא תורם לחיזוק המערכת החיסונית, במיוחד בהגנה מפני זיהומים ויראליים ומסייע בהתמודדות עם מצבים של מתח מתמשך. אכינצאה– צמח שהשתמשו בו מאות שנים ברפואה האינדיאנית המסורתית. כיום, זהו צמח נפוץ ומוכר במדינות רבות בעולם, נהוג להשתמש באכינצאה לצורך חיזוק חיסוני וסיוע להקלה על מחלות חורף, בעיקר מחלות ויראליות. שילוב של צמחי מרפא שונים יתן השפעה סינרגטית לחיזוק ולטיפול מניעתי.

אכיניצאה

5. פטריות מרפא: נעים להכיר

קיימים סוגים שונים של פטריות, שהמשותף להן הוא מבנים רב סוכריים בעלי השפעה מאזנת ומחזקת של מערכת החיסון כדוגמת מבנה בטא-גלוקן. רכיבים אלה, הם בעלי השפעה מועילה על תפקוד המערכת החיסונית הפועלת במספר מנגנונים שונים.

הנה כמה דוגמאות לפטריות שנחקרו בהקשר להשפעתן על מערכת החיסון: פטריית שיטאקה- מכילה חומר בשם לנטינאן, המעודד ייצור תאי דם לבנים.

פטריית טרמטס- בעלת פעילות מאזנת למערכת החיסון, פעילות נוגדת חימצון והשפעה אנטי ויראלית ואנטי בקטריאלית, לצד השפעות מועילות על מערכת העיכול.

פטריית ריישי– נמצאת בשימוש ברפואה הסינית המסורתית למעלה מ-2000 שנה. ריישי היא אחת הפטריות הנחקרות ביותר, ידועה בשל השפעתה על מצבי סטרס, הסתגלות הגוף לשינויים סביבתיים ופעילות אנטי-סרטנית.


לחנות של טריפוליום

0
X

הפוך למטפל ותזכה להנחה

הופנת מאתר הרוקחות ואתה זכאי לעד 20% הנחה שתופיע בעלת הקניות

כול מה שנשאר לך זה לרצות את זה 

ניוזלטר טריפוליום - הישארו מעודכנים

מאמרים מרתקים מעולם צמחי המרפא
הנחות על מוצרי בית המרקחת שלנו
מבצעים מיוחדים לחברי הניוזלטר
נועם אורן

שלום לכם, כאן נועם. יחד עם ניר ייסדנו את טריפוליום כדי לתת מענה לעולם הולך וגדל של צמחי מרפא. המסע שאנחנו עוברים יחד עם המטפלים, המטופלים ומשתמשים נוספים מרגש ומחזק אותנו - אנו מאמינים בקשר ישיר עם הלקוחות שלנו. אני מזמין אתכם להצטרף למסע הזה יחד, לשמור על קשר, ולשמוע עוד על טריפוליום - בית המרקחת הייחודי לצמחי מרפא, לקבל הנחות, מבצעים, ולהיות הראשונים לדעת. נשמח להיות חברים!

תודה על הרשמתך לניוזלטר של טריפוליום.
לא מפספסים מבצעים ומידע חשוב - נרשמים עכשיו!
דילוג לתוכן